torsdag 30 augusti 2012

Virkad matta

Fortsätter min lilla repertoar av gjorda mattor. 
(se de andra här och även här
Denna gången är det en matta som jag har virkat med
Ett roligt trikågarn som jag upptäckte för ett halvår sedan
 när jag fick ett nystan av en väninna i födelsedagspresent. 
Trikån är, som jag har fattat det, rester från klädesindustrin. 
Det betyder bland annat att det inte finns hur många nystan 
som helst utav en och samma färg
 utan man får passa på att köpa när det finns, 
vilket jag fick erfara när jag gjorde denna mattan. 
Jag hade tänkt att den skulle vara helt i turkos men när jag i min iver åkte till 
för att handla fler nystan fick jag tänka om och göra en vit avslutning istället. 
Ibland är det bra att få tänka om för jag tycker slutresultatet blev minst lika bra :). 

Fotograf Anders Larsson
Mönstret till mattan hittade jag hos Kicki och hennes blogg 
så klicka er dit om ni blev sugna på att göra en egen. 
Kika gärna runt på hennes blogg när ni ändå är där för
hon har många roliga och kreativa projekt. 

Detta blev ett inlägg med många länkar, rekord minsann, 
men när jag ändå håller på att göra reklam för olika sidor på nätet 
vill jag passa på att puffa för min egna Facebooksida (Kreativ -utan gränser). 
Klicka på Gilla-knappen längst upp på denna sidan så kan ni följa mig även på Facebook. 
Där uppdaterar jag med nya inlägg, lite kuriosa och annat smått och gott. 
Häromdan skrev jag om en 
utlottning
som jag ska ha framöver. 
Väl mött på ansiktsboken alltså ;)

5 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Vad fin den blev! Jag har tänkt göra en virkad matta till badrummet länge men inte kommit till skott än. Kansek dags att ta tag i det nu... :)

CreandoPhoto sa...

Så fin den blev! Härlig färg :)
Tack också för den fina länken :)
Kram

skapa och inreda sa...

Blev jättefin i härliga färjer

Malin på pastill.nu sa...

Mattan är underbar och jag har tänkt göra precis som du gjort, med en avvikande färg på kanten!

Unknown sa...

Bradley and his hermes outlet colleagues, who describe their experiments in the Dec. 14 Nature, use an unusual fendi outlet enzyme produced by a virus that infects bacteria. The enzyme, Cre recombinase, or hermes replica simply Cre, recognizes short viral DNA sequences called loxP sites.

Etiketter