tisdag 28 juni 2011

Virknördar är vi allihopa, allihopa...

För oss som gillar detaljer och är lite av DIY så tänkte jag att jag kunde visa vissa delar av filten lite närmare.
(Hur filten ser ut på lite längre avstånd kan du se här)


När jag visualiserade den här filten såg jag många olika färger, många olika mönster och många olika tekniker. Jag hade också tänkt att jag skulle virka blommor och applicera på vissa rutor. Eftersom broderi är roligt på lekmannanivå så hade jag även tänkt att klämma dit nåt sånt på några utav de enfärgade rutorna men när den väl var färdigt och den hade fått ligga till sig några dagar så tyckte jag att den var fin som den var.


Om man hade valt färger som var mer ton i ton med varandra, då skulle nog några applikationer ha varit lite mysigt.. Får testa med nåt som är något mindre tidskrävande nästa gång. Kanske en kudde?  

Mittenrutorna på dessa tre foton har jag tagit redan existerande dukar och virkat runt. Man tar lite vad man har hemma liksom :)

Fotograf Anders Larsson

8 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Asså... Jag blir så imponerad varje gång du visar den där filten!! Så himla fin!

Pysselfarmor sa...

Supersnygg! Vilket tålamod du har!

Myssel sa...

Vilken fin blogg du har! Och filten - helt fantastisk!

E.R.R.Y sa...

Den är så fin!!

Petra / Popetotrora sa...

Nu är jag här och kika på din filt igen. :) Jag är precis klar med en virkad filt och ska börja på en ny. Har bestämt att jag ska låte mig inspireras av dig. :)

Anonym sa...

Denna filt är så otroligt vacker, ett riktigt konstverk!!! Det tillhör inte vanligheterna att man får se så fina virkade saker :)
hälsningar virkpia

jonna d sa...

Jag har en ide' om att starta en pyssel stafett och eftersom du är så full av kreativitet, undrar jag om du kanske skulle ha lust att vara med?
Se detta inlägg för mer info:
http://sniffarskonhet.blogspot.com/2011/08/pyssel-stafett.html
//jonna d

Åse - Interiörguiden sa...

Vilken fantastisk filt du har skapat, vad duktig du är!!!

Etiketter