lördag 14 maj 2011

Väntans tider...

Om två veckor ska jag flytta till en annan lägenhet inom samma stad fast betydligt närmare Vättern. Ser fram emot att på sommaren kunna ta några få steg utanför ytterdörren och sedan vara nere på vätterstranden och ta en morronpromenad utmed vattnet och se stan vakna till liv. Att ta på sig ordentligt med kläder och ställa sig och blicka ut över sjön i höststormarna. Att tveka om man ska våga sig ut på isen fast man kan se att det är ett femtiotal som åker långfärdskridskor därute, samtidigt som solen glittrar i snön runt omkring en. Vatten, sjöar och hav har en rogivande effekt.

Något som jag kommer att sakna med min nuvarande lägenhet är min goa inglasade balkong som jag la ner lite energi på förra sommaren. Jag snickrade ihop en soffa och sydde och virkade kuddar för glatta livet. Förhoppningsvis kommer jag kunna ta med mig ekipaget till den nya balkongen, hoppas på att den kommer att få plats.

Bilden är tagen förra sommaren

1 kommentar:

E.R.R.Y sa...

Vilken mysig balkong! Jag saknar också vår inglasade balkong som vi hade tidigare, man har helt andra möjligheter när det kommer till att inreda en sådan jämfört med en vanlig balkong...

Kul att du la till dig som följare hos mig så att jag hittade hit, du visar mycket fint!

Etiketter